لینک های ویژه!
پیشنهاد می کنیم صفحات زیر را مشاهده نمایید:

کسب درآمد از فروش فایل
پروژه معماری
انجمن مهندسی معماری
آموزش تری دی مکس
پاورپوینت معماری
خرید بک لینک قوی
معرفی سایت های برتر
دانلود تحقیق
مصالح ساختمانی
مجله تفریحی
دانلود پروژه عمران
دانلود پروژه معماری
خرید رپورتاژ آگهی
نیشابور
مجله تفریحی و سرگرمی
خرید رپورتاژ آگهی ارزان
فروش فایل
دانلود پلان
دانلود مقاله و پروژه
خدمات ساختمانی
خرید بک لینک
کسب درآمد
آموزش 3d max
لوازم و تجهیزات ساختمانی
خدمات تاسیساتی ساختمان
آموزش کسب درآمد از اینترنت

تاریخ : پنج شنبه 23 فروردين 1391
بازدید : 974
نویسنده : محمد غفوری تبار

تقويت سازه هاي بتن آرمه با الياف frp 

 

همان طور که می دانیم گسیختگی مواد که به وسیله سیمان تهیه شده ومی شکنند به علت ترد بودن ان می باشد همان طو ر که قبلا" توضیح داده شد تقویت بتن توسط الیاف کوتاه به صورت تصادفی  ونا منظم می شد وباعث تثبیت ترکها واستحکام کششی بتن می شود      

در دهه ۱۹۵۰برای اولین بار در کشور شو روی وبعد درکشور امریکادر سال۱۹۶۰ تحقیقاتی انجام شده در صورت استفاده از الياف فولادي در ماتريس شكننده، تمركز تنش در محل تركهاي بوجود آمده كاهش مي يابد . . .

بتن الیافی که به نام های زیر در جهان موجود است آرماتورها که معروف به آرماتورهای با الیاف پلاستیکی (FRP) هستند از الیاف مختلفی چون الیاف شیشه ای (GFRP) الیاف آرامیدی (Afrp) والیاف کربنی (CFRP) در یک رزین چسباننده تشکیل شده انددر دنیا معروف است

این مواد یکی از پر مصرف ترین مواد در مناطق سرد نظیر شمال آمریکا و کانادا و بعضی کشورهای اروپایی است که همراه با ان از سنگدانه های هوا ساز نیز استفاده میشودکاربرد صفحات با الیاف کربنی برای این تقویت بیشتر رایج گشته و در چندین پل در ژاپن و در بعضی کشورهای اروپایی از آن استفاده شده است.

به خصوص در ژاپن که به علت مقاومت در بتن الیافی در برابر خوردگیدر پل ودیوار های نما از این بتن الیافی خیلی استفاده می کنندهمچنین امروزه علم نانو نیز به کمک بتن الیافی و

صنعت ساختمان امده وامروزه استفاده از انواع پلیمر والیاف در بتن به وسیله علم نانورونق گرفته است که تاریخ این علم بر میگردد به دوره ۷۰ معرفي شده اند که از فناوري sol-gel جهت انتشار (Disperse ) دادن ذرات نانو کاني درون ماتريس پليمر استفاده شده استد یکی از شرکت های که در این علم پیشتاز است شرکت تویوتا ژاپن می باشد تکنولوژي نانو فلز آرتونايد که اخيرا الياف تجاري نانو آلومينا  را توليد کرده است یکی دیگر از موفقیت کشور های پیشرفته می باشد که امروزه در این علم به دست امده امروزه بسیاری از دانشگاه دنیا سعی در استفاده از این دانش درصنعت ساختمان می باشدیکی دیگر از اختراعات در ژاپن جلوگیری از یخ زدگی بتن الیافی به وسیله علم نانو می باشد  

شکل سازه های که از  بتن الیافی در کشور های گوناگون ساخته:



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 20 فروردين 1391
بازدید : 895
نویسنده : محمد غفوری تبار

توصیه هایی برای اتاق نشیمن



تصاویر مکان هایی را که دوست دارید در آینده از آنها بازدید کنید را نصب کنید، نه فقط آنهایی که در گذشته دوست داشتید و یا آنها را دیده اید.
گل های تازه انرژی را تازه می کنند؛ گل های خشک رکود را حفظ می کنند و باید فصل به فصل عوض شوند
.
اتاق را از اثاثیه انباشته نکنید؛ دقت کنید که فضای کافی برای گرد هم آمدن افراد باشد
.
از میزهای دارای رویه شیشه ای پرهیز کنید: دور میزی که دارای لبه های زمخت و تیز می باشد نمی توانید کاملاً آسوده با نزدیکانتان گرد هم آئید
.
صندلی ها را جایی قرار دهید که رو به زاویه تیز یا کنج نباشند، انرژی در اینجا ممکن است خیلی ناموزون باشد
.
اجازه ندهید تلویزیون بر اتاق مسلط باشد، بین نقطه مرکزی اتاق و تلویزیون تمایز جدی ایجاد کنید
.
تحقیقات نشان می دهد ایجاد حالتی جدید در یک اتاق، مهم تر از مرتب کردن آن است. امروزه اتاق نشمین به عنوان مکانی برای گرد آمدن خانواده، و یا محلی برای گفتگو و فضایی برای استراحت می باشد در یک کلام اتاق نشیمن مکانی برای آرامش و آسوده شدن از هر لحاظ در نظر گرفته می شود. رنگ ابزاری بسیار قوی در تغییر فضای محیط می باشد و می تواند بر طبیعت یک اتاق تاثیرات شگرفی بگذارد بطوریه موثرتر از شکل اثاثیه و ترتیب قرار گرفتن آنها باشد. رنگ زرد اثر گردهم آوری دارد و اتاق را شاد می کند
.



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 19 فروردين 1391
بازدید : 1032
نویسنده : محمد غفوری تبار

توضیحات کلی در مورد انواع اتصالات در ساختمانهای فلزی


 

جهت وصل کردن یک یا چند قطعه در ساختمانهای فولادی نیاز به یک قطعه رابطی می باشد که دو قطعه بتوانند توسط جوش به هم متصل شوند که این قطعه رابط همان انواع اتصالات است .

انواع اتصالات در ساختمانهای فلزی به شرح زیر است :

1- انواع اتصالات تیر به ستون .

2- انواع اتصالات پای ستون .

3- اتصال دو تیرآهن به هم و تولید ستون یا تیر دوبل .

4- اتصالات بادبندها به ستونها وتیرها .

حال به توضیح تک تک اتصالات فوق می پردازیم .

1-انواع اتصالات تیربه ستون :

اتصال تیر به ستون معمولا به دو صورت است یا به صورت صلب و گیردار هستند ویا به صورت مفصلی اند .هر کدام از حالتهای مذکور نیزچند قسمت دارند که شامل موارد زیر می باشد .

الف ) اتصال صلب با جفت صفحه موازی .

ب ) اتصال صلب با جفت سپری .

ج ) اتصال صلب با صفحه انتهایی روی ستون .



:: موضوعات مرتبط: مقاله , بخش مهندسی , عمران و ساختمان , ,
تاریخ : پنج شنبه 18 فروردين 1391
بازدید : 1010
نویسنده : محمد غفوری تبار

تیرچه های پیش ساخته خرپایی

 

مقدمه

فن تیرچه و بلوک ، تلفیق دو روش پیش ساختگی و بتن ریزی در محل است که در آن ، قالب تحتانی به کلی حذف می شود. در این روش ، فولادهای کششی و برشی ( عرضی ) و پوشش بتنی فولادهای اصلی ، بصورت تیرچههای پیش ساخته در کارخانه تولید می شوند. در کارگاه ، پس از قرار دادن تیرچه ها به فاصله های معین و شمعبندی زیر تیرچه ها ، بلوکها را بین دو تیرچه مجاور قرار داده و سپس آرماتورهای حرارتی را نصب و بتن ریزی می نمایند ؛ به طوری که حداقل ضخامت بتن در روی بلوک ، پنج سانتیمتر باشد. پیش از حصول مقاومت بتن پوششی ، وزن بلوک ها و بتن توسط تکیه گاههای موقت تحمل می شود و پس از حصول مقاومت بتن پوششی ، تیرهای T شکل چسبیده و مجاور هم لنگر خمشی حاصل از بارهای قائم سقف را تحمل ، و به تیرهای اصلی منتقل می کنند.

اجزای اصلی تشکیل دهنده سقف تیرچه و بلوک



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 17 فروردين 1391
بازدید : 1139
نویسنده : محمد غفوری تبار

همه چیز درباره پوشش سلولزی بلکا الکا رومالین

پوشش سلولزی؟ پوشش سلولزی ترکیبی ویژه از پالپ ها ، الیاف مصنوعی ، آراینده ها و سنگ های معدنی است که پس از ترکیب با آب ، به صورت خمیر در آمده و با ماله شیشه ای بر روی سطوح صاف ( گچ و خاک ، گچ سفید ، سیمان ، رنگ روغنی و پلاستیک ، چوب ، شیشه ، فلز و غیره ) اجرا می شود . از پوشش های مشابه پوشش سلولزی می توان به بلکا ، پتینه ،رومالین سیلکو و ...اشاره نمود. ويژگيهاي خاص بلكا عبارتند از :

* عايق حرارت

* عايق برودت

* عايق صوت

* بي نياز از زيرسازي

* نداشتن بو و مواد فرار هنگام اجرا

* قابليت شستشو

* خاصيت آنتي استاتيك: به دليل ساختار فيبري گرد و غبار و ملكولهاي سوخته در هوا را جذب نميكند.

* مقاومت در برابر آتش و شعله ور نشدن

* ترك ها را مي پوشاند

* مقاومت در برابر ضربه

* كاهش بازتاب مستقيم نور

* قابليت ترميم



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 16 فروردين 1391
بازدید : 743
نویسنده : محمد غفوری تبار
مدیریت هزینه در شرایط رقابتی، چرا و چگونه؟

مقدمه:



پیشرفت سریع و شگرف تکنولوژی همراه با افزایش روز افزون رقابت در بازارهای جهانی، مدیران واحدهای اقتصادی از جمله بانکها را ناگزیر به ارائه خدماتی مطلوب به مشتریان و در عین حال با كمترین بهای تمام شده نموده است. این انتظارات، الزامات بیشتری را از لحاظ تامین اطلاعات موردنیاز مدیران، برای سیستم حسابداری[1] ایجاب می كند. فراهم نمودن این اطلاعات مستلزم داشتن سیستمی کارآمد با نگاه به شرایط رقابتی و اوضاع اقتصادی، ممکن است. بسیاری از واحدهای انتفاعی، سیستم های سنتی هزینه یابی خود را با "سیستم های مدیریت هزینه"[2] جایگزین می کنند. در سیستم مدیریت هزینه، هزینه هر یک از فعالیتها، اندازه گیری شده و هزینه های بدون ارزش افزوده، مشخص و زمینه تقلیل و حذف آنها فراهم می گردد. تاکید بر سیستم مدیریت هزینه موجب می شود تا محصولات و خدماتی با کیفیت برتر و کمترین بهای تمام شده ممکن تولید و ارائه گردد، در این صورت توان رقابت واحدهای انتفاعی افزایش خواهد یافت. در مقاله حاضر سعی گردیده ضمن معرفی مزایای حسابداری مدیریت، مدیریت هزینه در شرایط رقابتی نیز بررسی گردد.



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 15 فروردين 1391
بازدید : 817
نویسنده : محمد غفوری تبار

ضوابط و معیار های طراحی فرهنگسرا


كتابخانه

انواع كتابخانه‌ها
ميزان فضاهاي كتابخانه
عوامل مؤثر بر تخصيص ميزان فضاهاي كتابخانه عبارتند از حجم مواد ومتون و
بخصوص كتابها، ميزان سطح كه در كتابخانه اشغال مي‌كنندو ميزان جمعيت كتابخانه كه از طريق ميزان گردش كتابها در سال تعيين مي‌گردد.
فضاي مورد مياز براي محاسبه زيربناي يك كتابخانه طبق فرمولي بنام VSC استاندارد IFLA به دست مي‌آيد
(110 / تعداد كتابها) + (مقدار محلهاي نشستن + 72/3) + (430 / گردش كتابها)مثلا براي جا دادن 110 كتاب يك متر مربع در نظر گرفته مي‌شود. محل نشستن يك خواننده 72/3 متراست.

ابعاد و استانداردهاي پيشخوان و برگه دان
حداكثر ارتفاع قفسه‌هاي فهرست معمولا به اندازه ارتفاع 6 كشو است و در هر كشو نيز در حدود 100 كارت جاي مي‌گيرد.
فهرست معمولا در ارتباط مستقيم با ميز امانت و ميز اطلاعات مرجع قرار دارند و اغلب در مجاورت آنها مجموعه‌اي از كتابهاي مرجع عمومي يا موارد استفاده همگاني نيز قرار مي‌گيرند. از اين رو محل قرار‌گيري فهرستها معمولا فضايي باز است كه در نزديك ورودي قرار دارد و بوسيله رديفهايي از قفسه‌هاي فهرستها و پيشخوان بررسي و جستجو كشوها تشكيل شده است. وسعت چنين محلي براي 4 رديف قفسه‌هاي دو طرفه در حدود 12 متر مربع برآورد مي‌شود.
وضعيت قفسه‌هاي استاندارد

:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 14 فروردين 1390
بازدید : 960
نویسنده : محمد غفوری تبار

بررسی مسایل ایمنی در تخریب ، گود  برداری واجرای سازه های نگهبان در مناطق

 

 چکیده

یکی از مسائل مهم در ساخت و سازه‌های شهری، ایجاد پایداری‌ مناسب در هنگام تخریب،گودبرداری و اجرای سازه‌ی نگهبان است. عدم رعایت مسائل فنی و ایمنی درتخریب، گودبرداری و ساخت سازه‌های نگهبان باعث تخریب برخی ساختمان‌های مجاور گودبرداری در ساخت و ساز‌های شهری شد‌ه‌است. یکی از متداول‌ترین انواع سازه‌های نگهبان، "دیوار‌های توکار" است. در این نوع سازه‌ی نگهبان نیروی فعال خاک به یک دیوار نازک منتقل می‌گردد و دیوار از طریق ستون‌هایی که در فواصل معینی در آن قرار دارد، نیرو‌ها را به مهاربند، دستک و پشت‌بند منتقل می‌کند. تکیه‌گاه مهاربند که در خاک قرار دارد به کمک نیروهای رانش مقاوم خاک، در برابر نیروهای مهاربند و در نتیجه نیروهای فعال خاک وارد بر دیواره‌ی مقابله می‌نماید. معمولاً دیوارها از جنس بتن مسلح، صفحه‌های فلزی یا الوارمی‌باشند. آنچه که دراین مقاله بدان می‌پردازیم، پیشنهاد برخی دستورالعمل‌های فنی و ایمنی لازم در اجرای دیوار‌های متداول بتنی با پشت بند‌های خرپایی است که برای حفاظت گود‌های ایجاد شده درمجاورت ساختمان‌های قدیمی‌فاقد عناصرمناسب مقاوم دربرابر نیرو‌های ثقلی و جانبی اجرا می‌گردد. دراین مقاله عناصری که باید در سازه‌ی نگهبان طرح شوند و همچنین مسائل ایمنی که لازم است در هنگام طراحی پیش‌بینی گردد و نیز دستورالعمل‌های قبل، در حین و بعد از گودبرداری و اجرای سازه‌ی نگهبان، پیشنهاد و اشکالات عمده و مشترکی که عامل ایجاد تخریب ساختمان‌های مجاور گودبرداری بوده طرح و بررسی شده‌است.

:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
:: برچسب‌ها: ایمنی کارگاه , گودبرداری , تخریب , سازه‌های نگهبان , دیوار توکار , ساختمان مجاور , ساختمان‌های مصالح بنایی , ساختمان‌های فاقد شناژ ,
تاریخ : پنج شنبه 12 فروردين 1391
بازدید : 996
نویسنده : محمد غفوری تبار

چگونه یک ساختمان ایمن بسازیم

 

 

 

- ساختمان های فلزی: در ساخت این نوع ساختمان ها از پروفیل های فولادی در ستون و تیرهای آن استفاده شده است.اجرای سریع ،کوچک بودن ابعاد ستون ها (نسبت به حالت بتنی)،

 

مقاومت بالای فولاد در برابرکشش و فشار از جمله مزیتهای این نوع ساختمان ها به شمار می رود،در مقابل زنگ زدگی،خوردگی،ضعف در برابر آتش سوزی از جمله معایب آن به شمار می رود.نصب و اتصال اجزای تیر،ستون و پل های این ساختمان ها به دو طریق جوشکاری و یا پیچ و مهره انجام می پذیرد.

 

- ساختمان های بتنی : زلزله های اخیر نشان داده است که ساختمان های بتنی در صورت اجرای صحیح ، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.همچنین مقاومت در برابر آتش سوزی، اجرای سازه های خاص،اجرای معماری در خور توجه و عملکرد بهتر دیوارهای آجری با اسکلت بتنیاز مزیت های این نوع ساختمان ها به شمار می رود.

 

- ساختمان های آجری :



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 11 فروردين 1391
بازدید : 1100
نویسنده : محمد غفوری تبار

خروجي هاي اضطراري

، به کارکنان مراکز صنعتي ، کارگران معادن ، فروشگاهها ، ادارات ، محل هاي سرگرمي و تفريح و هتل ها امکان مي دهد تا به هنگام حوادث و آتش سوزي و خطرهاي ديگر خود را بسرعت از مهلکه نجات دهند. زمان لازم براي خروج سريع تعداد زيادي از افراد بستگي به طراحي محل مورد نظر دارد. فرار سريع از ساختمان هاي يک طبقه آسان است زيرا ترک ساختمان از طريق درها و پنجره ها امکان پذير است. استقامت بالاي ساختار ساختمان در مقابل آتش، غير مسدود بودن راههاي عبور ، پلکان ، درها و راهروها شرط لازم براي خروج همگاني بي خطر مي باشد.

تعداد راه هاي خروجي اضطراري در يک ساختمان يا معدن به وضعيت جابه جايي افراد در آن نقاط بستگي دارد:

مثلاٌ خروج گروهي و يا انفرادي حرکت با نظم و ترتيب يا به صورت ناهماهنگ و بي نظم با تراکم زياد يا با تراکم کم ، تحت فشار يا فرار آزاد در مدت کوتاه يا طولاني ، حرکت به صورت انبوه مانع از آزادي عمل فردي مي شود.

حرارت (بيش از 60 درجه سانتي گراد) دود مواد حاصل از سوختن مواد سمي ( کربن مونوکسايد در غلظت هاي بيش از 5/0 درصد در حجم هوا ، بسيار خطرناک است ) شرايط سختي براي حرکت افراد ايجاد مي نمايد.



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,

پرداختن به موضوعات مختلف در این سایت چگونه است ؟

RSS

Powered By
loxblog.Com