لینک های ویژه!
پیشنهاد می کنیم صفحات زیر را مشاهده نمایید:

کسب درآمد از فروش فایل
پروژه معماری
انجمن مهندسی معماری
آموزش تری دی مکس
پاورپوینت معماری
خرید بک لینک قوی
معرفی سایت های برتر
دانلود تحقیق
مصالح ساختمانی
مجله تفریحی
دانلود پروژه عمران
دانلود پروژه معماری
خرید رپورتاژ آگهی
نیشابور
مجله تفریحی و سرگرمی
خرید رپورتاژ آگهی ارزان
فروش فایل
دانلود پلان
دانلود مقاله و پروژه
خدمات ساختمانی
خرید بک لینک
کسب درآمد
آموزش 3d max
لوازم و تجهیزات ساختمانی
خدمات تاسیساتی ساختمان
آموزش کسب درآمد از اینترنت

تاریخ : پنج شنبه 25 اسفند 1390
بازدید : 1793
نویسنده : محمد غفوری تبار

ظوابط بخشهای ورودی و خروجی

درب ورودي:موانع موجود بر سر راه ورود معلولين جسمي به ساختمانهاي عمومي نبايد صرفا با تخصيص ورودي فرعي به آنان حل شود، بلکه بايد با مناسب سازي يکي از وروديهاي اصلي براي معلولين، رفع گردد. در برخي از ساختمانها کم بودن عرض درب ورودي و يا وجود درب ديگري پس از درب ورودي اصلي آن هم با فاصله نامناسب و کم، موجبات مشکل را براي اين افراد فراهم مي سازد. در صورت ممکن نبايد از آستانه در محل هاي ورودي استفاده کرد ولي در صورت نياز آستانه قابل عبور براي صندلي چرخدار حداکثر 5/2 سانتيمتر مي باشد. وروديهايي که به صورت درب يک لنگه و داراي فضاي ورودي هستند بايد حداقل 120 سانتيمتر و حداکثر 150 سانتيمتر عرض داشته باشند. در ضمن وروديهايي که به صورت درب دولنگه و نيز داراي فضاي ورودي هستند بايد حداقل 120 و حداکثر 160 سانتيمتر عرض داشته باشند



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 بهمن 1390
بازدید : 960
نویسنده : محمد غفوری تبار
يك كارشناس مسكن معتقد است: در زمينه صنعتي‌سازي ضعيف هستيم و اكثر ساختمان‌ها به شيوه سنتي ساخته مي‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) كيوان شادمان گفت: هنوز صنعتي سازي در كشور جا نيفتاده است و هزينه‌ها تعديل نشده‌اند.

وي افزود: بايد تعريف‌مان را از صنعتي سازي مشخص كنيم؛ صنعتي سازي يعني كليه ساخت و ساز يك ساختمان اعم از سيستم سازه و نازك كاري تا تمام تاسيسات و بخش‌ها به صورت پيش توليد، ساخته شده باشد و در محل سرهم شود اما صنعتي سازي به مفهوم واقعي آن در كشور ما انجام نمي‌شود.

اين كارشناس در ادامه با بيان اين‌كه روش‌هاي ساخت سنتي ارزان‌تر از ساخت صنعتي تمام مي‌شود، اظهار كرد: هنگامي كه محصولي به توليد انبوه برسد قيمت آن كاهش مي‌يابد. به علت كمبود تقاضا ‌در حوزه ساخت و ساز صنعتي، قيمت محصولات صنعتي براي سازندگان گران‌تر است.

وي همچنين با بيان اين‌كه تعداد كارخانه‌هايي كه در زمينه صنعتي سازي فعاليت مي‌كنند اندك است، تصريح كرد: به علت عدم فرهنگ‌سازي در اين زمينه، تقاضا براي ساخت صنعتي بسيار كم است. همچنين كارخانه‌هايي كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند براي خود سود و هزينه‌اي در نظر مي‌گيرند كه اين هزينه و سود بايد تعديل شود؛ سود كارخانه‌ها تقريبا تعديل شده است اما هزينه‌هاي اداري و ساخت آن همچنان بالا است. اگر دولت در اين زمينه يارانه‌اي در نظر بگيرد تا هزينه‌ها ارزان‌تر در بيايد قطعا گرايش به ساخت و ساز صنعتي بيشتر شود.

شادمان در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به اين‌كه متخصصان ما دانش فني كافي را در اين حوزه دارا هستند، خاطرنشان كرد: البته نمي‌توانيم بگوييم مطابق با استانداردهاي جهاني پيش مي‌رويم. متاسفانه تكنولوژي ما چند سالي از كشورهاي فعال اين حوزه عقب است و دليل اصلي آن اين است كه تقاضا به حدي نرسيده كه رشد چشمگيري در اين حوزه داشته باشيم.

وي در پايان تاكيد كرد: ما در زمينه تكنولوژي مشكلي نداريم و مي‌توانيم خود را به كشورهاي موفق در اين زمينه برسانيم؛ بزرگترين وظيفه ما درحال حاضر فرهنگسازي و الگو برداري از كشورهاي موفق در اين حوزه است.

منبع : www.bananews.ir



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 دی 1390
بازدید : 982
نویسنده : محمد غفوری تبار
محققان ايراني موفق به توليد ماده اصلاح كننده قير به صورت رشته‌يي شدند كه به گفته آنها باعث سه برابر شدن عمر آسفالت مي‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سينا حسن نژاد‌يان فرد، دانش آموخته مهندسي مكانيك (طراحي جامدات) دانشگاه آزاد مرودشت و محقق طرح با بيان اين كه اين ماده در صنايع مختلفي كه در آن از قير استفاده مي‌شود، كاربرد دارد، گفت: در ساخت اين ماده از تركيب 10 ماده پليمري و معدني استفاده شده كه با درصد مشخصي از قير تركيب كرده و به داخل دستگاه‌هاي پخت مواد شيميايي ريخته مي‌شود، سپس از يك‌ سري فيلتر رد شده و به صورت رشته‌يي در مي‌آيد.

وي در ادامه سه برابر شدن عمر آسفالت و كاهش 50 برابري شيار افتادگي و روندگي آسفالت را از ويژگي‌هاي اين ماده عنوان و اظهار كرد: طبق گزارش فني ـ مكانيكي خاك وزارت راه مبني بر تفاوت ميان آسفالت معمولي و مواد توليد شده، PG قير معمولي در بهترين حالت 64 و 22- بوده ولي با تركيب اين ماده اصلاح كننده، PG به 76 و 28- مي‌رسد كه براي تمامي نقاط آب و هوايي ايران به خصوص مناطق كويري كه روزها گرم و شب ها سرد هستند مناسب شده است.

حسن نژاديان فرد در گفتگو با ایسنا افزود: براساس آزمايش‌هاي انجام شده، استفاده از اين روش در تهيه آسفالت باعث مي‌شود كه ضخامت آسفالت 20 درصد كاهش يابد و آسفالت صاف تري نسبت به آسفالت معمولي به وجود آيد. استفاده از پليمر در تهيه آسفالت باعث جلوگيري از قيرزدگي وافزايش عمر خط كشي هاي ترافيكي معابر شده است.

وي در پايان با اشاره ثبت اختراع اين طرح خاطرنشان كرد: اين مواد در مرحله توليد انبوه قرار دارد و در حال حاضر در يكي از خيابان‌هاي شيراز از اين آسفالت استفاده شده است.

منبع : www.bananews.ir



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,

صفحه قبل 1 ... 20 21 22 23 24 ... 25 صفحه بعد

پرداختن به موضوعات مختلف در این سایت چگونه است ؟

RSS

Powered By
loxblog.Com